خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه سوکر استار ارزان
بسکتبال
زیرمانیتوری مدیریتی
رزرو آنلاين هتل خارجي
فلنج
پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

تاريخ : 12 خرداد 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : منصور | بازدید : <-PostHit->

پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان

پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان

فرمت فایل : doc

حجم : 1435

صفحات : 108

گروه : مدیریت

توضیحات محصول :

پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان

چکیده

از تکنیک های موثر در عصر حاضر و در بازارهای در حال اشباع باتوجه به اهداف بازاریابی ارزش محور، توسعه مفهوم مسئولیت­اجتماعی شرکت در کالبد محصولات و خدمات می­باشد. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر مسئولیت­اجتماعی شرکت بر نحوه­ی تصمیم­گیری مصرف­کنندگان در بازار درحال اشباع شرکت­های موادغذایی می­باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش، توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری، مصرف کنندگان محصولات موادغذایی اعم از محصولات لبنی، گوشتی و انجمادی در استان گیلان می­باشد. حجم نمونه برابر با 199 نفر می باشد. جهت گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه استاندارد و روش­های کتابخانه­ای و میدانی استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون­های سنجش نرمال بودن داده­ها و تحلیل عاملی تأئیدی و مدل معادلات ساختاری، در نرم افزارهای LISREL و SPSS استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که مسئولیت­اجتماعی شرکت در بازاهای در حال اشباع موادغذایی، هم به طور مستقیم و هم با میانجی­گری عامل ترفیع بر تصمیم­گیری مصرف­کننده تاثیرگذار است.

واژه‌های كلیدی:مسئولیت­اجتماعی شرکت، تصمیم­گیری مصرف­کنندگان، بازار اشباع شده

مقدمه

بازاریابی همواره در جامعه متهم به استفاده از دروغ، تقلب، تجاوز به حریم خصوصی افراد، آلودگی­های زیست­محیطی، ترویج مصرف­گرایی و بی­توجهی به اقشار ضعیف و آسیب­پذیر جامعه بوده، در حالی که بازاریابی با هدف کمک به اقتصاد کشورها و تأمین خواسته­های مصرف­کنندگان شکل گرفته است. از سوی دیگر، برخی از صاحبنظران اعتقاد دارند که دیدگاه بازاریابی بیش از حد بر خواسته­های مشتریان منتخب تاکید می­کند و رفاه اجتماعی را به حساب نمی­آورد. علت اصلی این اتهامات، غفلت اکثر شرکت­ها از ابعاد اجتماعی بازاریابی بوده است که موجب انجام تخلفات عمده و انحراف از آرمان­ها بازاریابی در راه افزایش سودآوری گردیده است. شرکت­های متخلف اینگونه اندیشیده­اند که رعایت اصول اخلاقی در بازاریابی از میزان دسترسی آن­ها به اهداف اقتصادی می­کاهد، از این رو عملکرد آن­ها در گذشته همواره دارای تخلفاتی بوده که عامل ایجاد دیدگاه منفی نسبت به بازاریابی شده­است. بنابراین می­توان نتیجه گرفت که هم اکنون نه تنها تصویر ارائه شده از بازاریابی مخدوش شده، بلکه با گذشت زمان برخلاف تصورات سودگرایانه مدیران، از میزان سودآوری شرکت­های متخلف نیز کاسته شده­است. 

قسمتی از متن

 مسئولیت­تجاری: از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: ارائه محصولات جدید به بازار، کیفیت محصول، درستی و صداقت شرکت، ارزشمند بودن محصول، مطابقت محتوی و ظاهر بسته­بندی، بروز رفتار اخلاقی با مصرف­کنندگان(Singh et al, 2008).

مسئولیت­اخلاقی: از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: انجام تعهدات سازمانی، احترام به اصول اخلاقی، رعایت هنجارهای قانونی، رعایت حقوق بشر، حمایت از زنان و کودکان بی­سرپرست و برگزاری طرح­های ویژه(Singh et al, 2008).

مسئولیت در جامعه: از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: استفاده از مواد ارگانیک در تولیدات، برپایی تصفیه­خانه­های تخصصی، حمایت از فعالیت­های اجتماعی، حمایت از فعالیت­های فرهنگی، حمایت از محرومین جامعه و حمایت از افراد جامعه(Singh et al, 2008).

-  ترفیع: در این پژوهش ترفیع با استفاده از پرسشنامه سنجیده می­شود، از جمله شاخص­هایی که برای سنجش آن به کار گرفته شده است عبارتند از: تبلیغات(کیفیت ادراکی) و تبلیغات(کمیت ادراکی) که در زیر به تعریف عملیاتی این دو شاخص می­پردازیم.

تبلیغات(کیفیت ادراکی): از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: نظر مثبت نسبت به تبلیغات شرکت، احساس خوب نسبت به تبلیغات شرکت، مناسب بودن تبلیغات شرکت، جذاب بودن تبلیغات شرکت، علاقه­مند بودن به تبلیغات شرکت(Hughes, 2013).

تبلیغات(کمیت ادراکی): از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: جامع و گسترده بودن تبلیغات شرکت، تنوع تبلیغات شرکت، استمرار برنامه تبلیغاتی شرکت(Hughes, 2013).

-تصمیم­گیری خرید مصرف­کننده: در این پژوهش تصمیم­گیری خرید مصرف­کننده با استفاده از پرسشنامه سنجیده می­شود، از جمله شاخص­هایی که برای سنجش آن به کار گرفته شده است عبارتند از: اعتماد، رضایت، وفاداری و قصد خرید که در زیر به تعریف عملیاتی این دو شاخص می­پردازیم.

اعتماد: از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: اعتماد به کیفیت محصول، ایجاد اعتماد به نفس و حس اعتماد به شرکت(De Cannière et al, 2009).

فهرست مطالب

 

عنوان

صفحه

چکیده فارسی

ی

چکیده انگلیسی

ک

فصل اول: کلیات تحقیق

1

1-1 مقدمه

2

1-2 بیان مسئله

2

1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق

4

1-4 اهداف تحقیق

5

1-5 فرضیه­های تحقیق

5

1-6 قلمرو تحقیق

5

1-7 تعریف مفهومی متغیرهای پژوهش

6

1-8 تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش

6

1-9 خلاصه فصل

8

فصل دوم: مطالعات نظری و پیشینه پژوهش

9

نمودار مبانی نظری فصل دوم

10

2-1 مقدمه

11

2-2 بازاریابی

11

2-2-1 تعاریف بازاریابی

11

2-2-1-2 سیر تکامل گرایش بازاریابی

12

2-2-1-3 تغییر نسل بازاریابی

13

2-3 بازار اشباع شده

15

2-3-1 بازاریابی در بازاهای فرا رشد یافته

17

2-4 مسئولیت­اجتماعی شرکت

19

2-4-1 تعاریف مسئولیت­اجتماعی شرکت

21

2-5 مصرف­كننده به عنوان اساس مدیریت بازاریابی

22

2-2-4-1 رفتار خرید مصرف­کننده

23

2-5-2 فرایندهای تصمیم­گیری مصرف­کننده

24

2-5-3 دیدگاه­های جایگزین در مورد تصمیم­گیری مصرف­كننده

24

2-5-3-1 دیدگاه تصمیم­گیری

25

2-5-3-2 دیدگاه تجربی

25

2-5-3-3 دیدگاه تاثیر رفتاری

26

2-5-4 فرایند تصمیم­گیری خرید مصرف­كننده

26

2-5-5 عوامل موثر در فرایند تصمیم­گیری

29

2-6 عوامل آمیخته بازاریابی

30

2-6-1 اهمیت فعالیت­های ترفیعی

30

2-6-2 آمیخته ترفیع و تشویق

30

2-6-3 مصادیق کاربردی مولفه­های آمیخته ترفیع

32

2-7 پیشینه پژوهش

34

2-7-1 پیشینه داخلی

34

2-7-2 پیشینه خارجی

35

2-8 تشریح مدل پیشنهادی تحقیق

39

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

40

3-1 مقدمه

41

3-2 روش تحقیق

41

3-3 جامعه آماری تحقیق

42

3-4 نمونه آماری

43

3-4-1 نتایج آزمون بارتلت جهت کفایت نمونه

43

3-5 روش­های گردآوری اطلاعات

44

3-5-1 پرسشنامه پژوهش

45

3-6 متغیرهای پژوهش

45

3-7 بررسی روایی و پایایی ابزار سنجش

48

3-7-1 روایی پرسشنامه

48

3-7-2 پایایی پرسشنامه

49

3-8 روش­های تجزیه و تحلیل آماری

50

3-8-1 تحلیل همبستگی پیرسون

51

3-8-2 تحلیل رگرسیون

51

3-8-3 آزمون‌های موجود در رگرسیون سلسله مراتبی

52

3-8-4 تحلیل مدل معادلات ساختاری

53

3-9 خلاصه فصل

54

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­های پژوهش

55

4-1 مقدمه

56

4-2 آمار توصیفی

56

4-3 بررسی نرمال بودن متغیرها

57

4-4 آمار استنباطی

57

4-4-1 آزمون فرضیه­های پژوهش

58

4-4-1-1  همبستگی پیرسون

58

4-4-2 برآورد و آزمون مدل­های اندازه­گیری

59

4-4-2-1 سنجش مدل اندازه­گیری مسئولیت­اجتماعی شرکت

59

4-4-2-2 سنجش مدل اندازه­گیری ترفیع

62

4-4-2-3 سنجش مدل اندازه­گیری تصمیم­گیری خرید مصرف­کننده

64

4-4-3 برآورد و آزمون مدل ساختاری پژوهش(مدل کامل)

67

4-4-3-1 نتایج حاصل از تحلیل مسیر و روابط علی میان متغیرهای اصلی پژوهش

68

4-5 خلاصه فصل

69

فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادها

70

5-1 مقدمه

71

5-2 بحث در یافته­ها

71

5-3 پیشنهادهای کاربردی تحقیق

73

5-4 پیشنهادهای تحقیق برای پژوهش­های آتی

74

5-5 محدودیت­های تحقیق

74

5-6 خلاصه فصل پنجم

74

منابع و مآخذ

76

منابع و مآخذ فارسی

77

منابع و مآخذ انگلیسی

78

پیوست

82

پیوست1- خروجی نرم­افزار SPSS

83

پیوست2- خروجی نرم­افزار LISREL

86

پیوست3- پرسشنامه پژوهش

89

پیوست4- دستاورد پژوهش

94

قیمت محصول : 10000 تومان

دانلود
برچسب

پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان







ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


<-BloTitle->
<-BloText->