خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه سوکر استار ارزان
دانلود زیرنویس فارسی
نسیم آسایش لابی من
رزرو آنلاين هتل خارجي
وکیل مهاجرت
بسکتبال
فلنج
سایت همسریابی
پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

تاريخ : 12 خرداد 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : منصور | بازدید : <-PostHit->

پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان

پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان

فرمت فایل : doc

حجم : 1435

صفحات : 108

گروه : مدیریت

توضیحات محصول :

پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان

چکیده

از تکنیک های موثر در عصر حاضر و در بازارهای در حال اشباع باتوجه به اهداف بازاریابی ارزش محور، توسعه مفهوم مسئولیت­اجتماعی شرکت در کالبد محصولات و خدمات می­باشد. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر مسئولیت­اجتماعی شرکت بر نحوه­ی تصمیم­گیری مصرف­کنندگان در بازار درحال اشباع شرکت­های موادغذایی می­باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش، توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری، مصرف کنندگان محصولات موادغذایی اعم از محصولات لبنی، گوشتی و انجمادی در استان گیلان می­باشد. حجم نمونه برابر با 199 نفر می باشد. جهت گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه استاندارد و روش­های کتابخانه­ای و میدانی استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون­های سنجش نرمال بودن داده­ها و تحلیل عاملی تأئیدی و مدل معادلات ساختاری، در نرم افزارهای LISREL و SPSS استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که مسئولیت­اجتماعی شرکت در بازاهای در حال اشباع موادغذایی، هم به طور مستقیم و هم با میانجی­گری عامل ترفیع بر تصمیم­گیری مصرف­کننده تاثیرگذار است.

واژه‌های كلیدی:مسئولیت­اجتماعی شرکت، تصمیم­گیری مصرف­کنندگان، بازار اشباع شده

مقدمه

بازاریابی همواره در جامعه متهم به استفاده از دروغ، تقلب، تجاوز به حریم خصوصی افراد، آلودگی­های زیست­محیطی، ترویج مصرف­گرایی و بی­توجهی به اقشار ضعیف و آسیب­پذیر جامعه بوده، در حالی که بازاریابی با هدف کمک به اقتصاد کشورها و تأمین خواسته­های مصرف­کنندگان شکل گرفته است. از سوی دیگر، برخی از صاحبنظران اعتقاد دارند که دیدگاه بازاریابی بیش از حد بر خواسته­های مشتریان منتخب تاکید می­کند و رفاه اجتماعی را به حساب نمی­آورد. علت اصلی این اتهامات، غفلت اکثر شرکت­ها از ابعاد اجتماعی بازاریابی بوده است که موجب انجام تخلفات عمده و انحراف از آرمان­ها بازاریابی در راه افزایش سودآوری گردیده است. شرکت­های متخلف اینگونه اندیشیده­اند که رعایت اصول اخلاقی در بازاریابی از میزان دسترسی آن­ها به اهداف اقتصادی می­کاهد، از این رو عملکرد آن­ها در گذشته همواره دارای تخلفاتی بوده که عامل ایجاد دیدگاه منفی نسبت به بازاریابی شده­است. بنابراین می­توان نتیجه گرفت که هم اکنون نه تنها تصویر ارائه شده از بازاریابی مخدوش شده، بلکه با گذشت زمان برخلاف تصورات سودگرایانه مدیران، از میزان سودآوری شرکت­های متخلف نیز کاسته شده­است. 

قسمتی از متن

 مسئولیت­تجاری: از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: ارائه محصولات جدید به بازار، کیفیت محصول، درستی و صداقت شرکت، ارزشمند بودن محصول، مطابقت محتوی و ظاهر بسته­بندی، بروز رفتار اخلاقی با مصرف­کنندگان(Singh et al, 2008).

مسئولیت­اخلاقی: از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: انجام تعهدات سازمانی، احترام به اصول اخلاقی، رعایت هنجارهای قانونی، رعایت حقوق بشر، حمایت از زنان و کودکان بی­سرپرست و برگزاری طرح­های ویژه(Singh et al, 2008).

مسئولیت در جامعه: از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: استفاده از مواد ارگانیک در تولیدات، برپایی تصفیه­خانه­های تخصصی، حمایت از فعالیت­های اجتماعی، حمایت از فعالیت­های فرهنگی، حمایت از محرومین جامعه و حمایت از افراد جامعه(Singh et al, 2008).

-  ترفیع: در این پژوهش ترفیع با استفاده از پرسشنامه سنجیده می­شود، از جمله شاخص­هایی که برای سنجش آن به کار گرفته شده است عبارتند از: تبلیغات(کیفیت ادراکی) و تبلیغات(کمیت ادراکی) که در زیر به تعریف عملیاتی این دو شاخص می­پردازیم.

تبلیغات(کیفیت ادراکی): از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: نظر مثبت نسبت به تبلیغات شرکت، احساس خوب نسبت به تبلیغات شرکت، مناسب بودن تبلیغات شرکت، جذاب بودن تبلیغات شرکت، علاقه­مند بودن به تبلیغات شرکت(Hughes, 2013).

تبلیغات(کمیت ادراکی): از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: جامع و گسترده بودن تبلیغات شرکت، تنوع تبلیغات شرکت، استمرار برنامه تبلیغاتی شرکت(Hughes, 2013).

-تصمیم­گیری خرید مصرف­کننده: در این پژوهش تصمیم­گیری خرید مصرف­کننده با استفاده از پرسشنامه سنجیده می­شود، از جمله شاخص­هایی که برای سنجش آن به کار گرفته شده است عبارتند از: اعتماد، رضایت، وفاداری و قصد خرید که در زیر به تعریف عملیاتی این دو شاخص می­پردازیم.

اعتماد: از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: اعتماد به کیفیت محصول، ایجاد اعتماد به نفس و حس اعتماد به شرکت(De Cannière et al, 2009).

فهرست مطالب

 

عنوان

صفحه

چکیده فارسی

ی

چکیده انگلیسی

ک

فصل اول: کلیات تحقیق

1

1-1 مقدمه

2

1-2 بیان مسئله

2

1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق

4

1-4 اهداف تحقیق

5

1-5 فرضیه­های تحقیق

5

1-6 قلمرو تحقیق

5

1-7 تعریف مفهومی متغیرهای پژوهش

6

1-8 تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش

6

1-9 خلاصه فصل

8

فصل دوم: مطالعات نظری و پیشینه پژوهش

9

نمودار مبانی نظری فصل دوم

10

2-1 مقدمه

11

2-2 بازاریابی

11

2-2-1 تعاریف بازاریابی

11

2-2-1-2 سیر تکامل گرایش بازاریابی

12

2-2-1-3 تغییر نسل بازاریابی

13

2-3 بازار اشباع شده

15

2-3-1 بازاریابی در بازاهای فرا رشد یافته

17

2-4 مسئولیت­اجتماعی شرکت

19

2-4-1 تعاریف مسئولیت­اجتماعی شرکت

21

2-5 مصرف­كننده به عنوان اساس مدیریت بازاریابی

22

2-2-4-1 رفتار خرید مصرف­کننده

23

2-5-2 فرایندهای تصمیم­گیری مصرف­کننده

24

2-5-3 دیدگاه­های جایگزین در مورد تصمیم­گیری مصرف­كننده

24

2-5-3-1 دیدگاه تصمیم­گیری

25

2-5-3-2 دیدگاه تجربی

25

2-5-3-3 دیدگاه تاثیر رفتاری

26

2-5-4 فرایند تصمیم­گیری خرید مصرف­كننده

26

2-5-5 عوامل موثر در فرایند تصمیم­گیری

29

2-6 عوامل آمیخته بازاریابی

30

2-6-1 اهمیت فعالیت­های ترفیعی

30

2-6-2 آمیخته ترفیع و تشویق

30

2-6-3 مصادیق کاربردی مولفه­های آمیخته ترفیع

32

2-7 پیشینه پژوهش

34

2-7-1 پیشینه داخلی

34

2-7-2 پیشینه خارجی

35

2-8 تشریح مدل پیشنهادی تحقیق

39

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

40

3-1 مقدمه

41

3-2 روش تحقیق

41

3-3 جامعه آماری تحقیق

42

3-4 نمونه آماری

43

3-4-1 نتایج آزمون بارتلت جهت کفایت نمونه

43

3-5 روش­های گردآوری اطلاعات

44

3-5-1 پرسشنامه پژوهش

45

3-6 متغیرهای پژوهش

45

3-7 بررسی روایی و پایایی ابزار سنجش

48

3-7-1 روایی پرسشنامه

48

3-7-2 پایایی پرسشنامه

49

3-8 روش­های تجزیه و تحلیل آماری

50

3-8-1 تحلیل همبستگی پیرسون

51

3-8-2 تحلیل رگرسیون

51

3-8-3 آزمون‌های موجود در رگرسیون سلسله مراتبی

52

3-8-4 تحلیل مدل معادلات ساختاری

53

3-9 خلاصه فصل

54

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­های پژوهش

55

4-1 مقدمه

56

4-2 آمار توصیفی

56

4-3 بررسی نرمال بودن متغیرها

57

4-4 آمار استنباطی

57

4-4-1 آزمون فرضیه­های پژوهش

58

4-4-1-1  همبستگی پیرسون

58

4-4-2 برآورد و آزمون مدل­های اندازه­گیری

59

4-4-2-1 سنجش مدل اندازه­گیری مسئولیت­اجتماعی شرکت

59

4-4-2-2 سنجش مدل اندازه­گیری ترفیع

62

4-4-2-3 سنجش مدل اندازه­گیری تصمیم­گیری خرید مصرف­کننده

64

4-4-3 برآورد و آزمون مدل ساختاری پژوهش(مدل کامل)

67

4-4-3-1 نتایج حاصل از تحلیل مسیر و روابط علی میان متغیرهای اصلی پژوهش

68

4-5 خلاصه فصل

69

فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادها

70

5-1 مقدمه

71

5-2 بحث در یافته­ها

71

5-3 پیشنهادهای کاربردی تحقیق

73

5-4 پیشنهادهای تحقیق برای پژوهش­های آتی

74

5-5 محدودیت­های تحقیق

74

5-6 خلاصه فصل پنجم

74

منابع و مآخذ

76

منابع و مآخذ فارسی

77

منابع و مآخذ انگلیسی

78

پیوست

82

پیوست1- خروجی نرم­افزار SPSS

83

پیوست2- خروجی نرم­افزار LISREL

86

پیوست3- پرسشنامه پژوهش

89

پیوست4- دستاورد پژوهش

94

قیمت محصول : 10000 تومان

دانلود
برچسب

پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان







ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


<-BloTitle->
<-BloText->